viernes, 21 de junio de 2013

L'experiència es comença a notar...

L'experiència és nota, i bastant, comprovat! Avui tinc cursa, la del Desigual, i decideixo escriure aquí abans. Potser després voldré fer una altra entrada per explicar com a anat la cursa, però ara vull parlar del que he descobert, aquelles coses de les que t'adones a base de viure-les. I és que com he dit, l'experiència és nota...
Avui tinc cursa, nocturna, i m'he passat una bona estona preparant les coses abans de marxar. I es que hi ha detalls que al principi no els dones importància, però en tenen, i molta! Començant per cosetes que semblen molt tontes, com agafar 4 imperdibles. Els 4 mega-importants imperdibles, perquè si no, quan arribi avui, em donin el dorsal amb que he de córrer, com me'l poso?? Demano celo a una botiga?? me l'enganxo com sigui a la goma dels pantalons??? suposo que algú ha hagut de  recórrer a alguna solució d'aquestes alguna vegada, jo, per sort, vaig tenir a algú que abans de la primera cursa m'ho va dir (gràcies!!). Hi ha coses més "tècniques", i igual de importants. Per exemple vaselina. Que per què vull vaselina? pels ditets dels peus! sobretot per un "problemilla" que hi tinc en un dit, que se m'hi fa una mena de durícia que em frega amb l'altre i me l'irrita. I no, la tireta no em va bé, doncs se'm cau. Una altra cosa important que he après: portar les bambes de córrer a la bossa i anar amb xancletes, doncs no hi ha res pitjor que acabar la cursa i haver-me de quedar amb les bambes posades, o treure-me-les per relaxar els peus i haver-me-les de tornar a posar... uff! Tot això t'ho dóna l'experiència, i te n'adones de cursa en cursa. Perquè sí, entre setmana surto a entrenar, i ja vas modificant i millorant els hàbits, però no te n'adones, no n'ets conscient. Però arriba el dia de la cursa, has de preparar-ho tot, t'has de preparar tu, i agafes els imperdibles, la vaselina, la roba de córrer, les bambes, unes barretes per menjar una horeta abans de la cursa, una cremeta relaxant pels peus per després, i acabes tenint una bossa que te la mires i dius: però on vas? que t'estàs preparant la bossa per fer una ultra-man o què? jajajaja. Però és igual, potser no se m'escaldarien els dits del peus, potser no tinc calor als peus, potser no tinc gana una hora abans, potser res... però segur que si no em preparo la bossa, em farà falta tot això i més!
Però és que l'experiència encara va més enllà. Hi ha el tema de la roba. Quan ets una aficionada junior com jo, aquest tema dóna molta guerra. No tinc samarretes de micro-fibra no-sé-què super absorbent i no-se-quantos... tinc un parell de camisetes de tirants que em fan el fet. I dic un parell perquè a base d'entrenar he anat descartant totes aquelles que unes em rascava el tirant, l'altre se'm pujava amunt, la que se m'enganxava massa... i els pantalons, doncs el mateix. N'hi ha un de bastant curt que un dia el vaig provar i em sembla que en la meva vida m'havien pitat tant els cotxes pel carrer! ja era curt, però és que se'm cargolava cap amunt i semblava que estigués corrent en calces! Ah, i el tema de les calces... very important!! no totes valen per córrer, us ho prometo, més d'una escaldada a les engonals he tingut!
En resum, que sembla avui que vaig a fer la gran ultra-marató de la meva vida. Cames fresques, peus preparats, bossa de "competi", concentració, Garmin amb pulsòmetre...
Com anirà? això ja us ho explicaré. Ara, la meva motxilla, les meves xancletes i jo marxem cap a Bcn, que avui tinc un altra repte per complir.


No hay comentarios:

Publicar un comentario